Bu yıl düzenlenen 26. Genç İletişimciler Yarışması'na 33 üniversiteden 1351 öğrenci 1057 çalışma ile katıldı. 19 üniversiteden 113 öğrencinin 64 çalışması ödüle değer bulundu. Bu öğrencilerden 41'ü birincilik, 40'i ikincilik, 45'si üçüncülük Ödülleri kazandılar. Yarışmanın Ödül Töreni 11 Aralık 2014 Perşembe günü Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü’nde yapıldı.

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Bahçeşehi̇r Üniversitesi İletişim Fakültesi
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi
Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gi̇resun Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi

Bu yıl düzenlenen 26. Genç İletişimciler Yarışması'na 33 üniversiteden 1351 öğrenci 1057 çalışma ile katıldı. 19 üniversiteden 113 öğrencinin 64 çalışması ödüle değer bulundu. Bu öğrencilerden 41'ü birincilik, 40'i ikincilik, 45'si üçüncülük Ödülleri kazandılar. Yarışmanın Ödül Töreni 11 Aralık 2014 Perşembe günü Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü’nde yapıldı.

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Bahçeşehi̇r Üniversitesi İletişim Fakültesi
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi
Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gi̇resun Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi

YAZILI

Öğrencilerin, fakültelerinin eğitim amacıyla o yıl yayımladığı uygulama gazete ve dergileri ile diğer medya organlarında yayınlanan çalışmalarına aşağıdaki dallarda ödül verilmiştir:

1) Haber - Haber Araştırma
2) Röportaj
3) Mizanpaj
4) Fotoğraf
5) Spor

Yazılı dal seçiciler kurulu:
FİKRET ERCAN (Başkan)
MEHMET ARSLAN
NECDET DOĞAN
EMRE İSKEÇELİ
SEBATİ KARAKURT
BÜLENT MUMAY
EMRE ORAL
TUFAN TÜRENÇ

HABER - HABER ARAŞTIRMA

BİRİNCİ

DUYGU DOĞAN
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Elif Canlı, Dokuz Canlı
Gazete Gazi, Sayı:47, Sayfa:8

Duygu Doğan - Birinci

Gerekçe: Türkiye ve dünyada yılda bir yakalanacak bir haber malzemesi. Konunun önceden basında işlenmemiş olması da birincilik ödülü için önemli bir kriter oldu.

İKİNCİ

ABDULLAH ÖZKAN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Adaletsizliğe Uğradılar Adalet Oldular
Atölye Dergisi, Sayı:4, Sayfa:56-59

2

Gerekçe: Yakın tarihimize damga vuran 12 Eylül sürecinden insani bir hikâye, politize etmeden tüm yalınlığıyla aktarılmış.

ÜÇÜNCÜ

SEVGİM ÜLGEN DELİKTAŞ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Fotoğrafçı Köy'den Selfie İsyanı
Akdeniz İletişim Gazetesi, Sayı:92, Sayfa:11

3

Gerekçe: Bir köyün geçmişten gelen bir özelliği, modern yaşamın yeni kavramlarıyla karşılaştırılarak okura aktarılıyor.

RÖPORTAJ

BİRİNCİ

ESİN ÇETİN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
6-7 Eylül Yağmacısı Remzi Sancak: Bu Utanç Hafızlardan Silinmez
Atölye Dergisi, Sayı:4, Sayfa:104-107

1.

Gerekçe:Türkiye tarihinin karanlık olaylarından biri olan 6-7 Eylül’ün mağdurları ve tanıkları hep konuşmuştu. Bu röportajda olayın faillerinden birine mikrofon uzatılıyor.

İKİNCİ

FATMA SARIKAYA
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Erzurum'da Eşcinsellik: Rüzgara Karşı Yürümek
Atatürk İletişim Gazetesi, Sayı:78, Sayfa:6

2

Gerekçe: Anadolu’nun ortasında bir kentte sessiz sedasız açılan eşcinsel kafenin kurulma hikâyesi ve oradaki yaşamı aktarıyor.

ÜÇÜNCÜ

CEREN PASLI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Tutuklu Kaldığı Cezaevine Müdür Oldu
Akdeniz İletişim Gazetesi, Sayı:91, Sayfa:10

3.

Gerekçe: 12 Eylül mağdurlarından birinin yolunun, yıllar sonra geçmişiyle kesişmesini konu alarak hayatın iniş ve çıkışlarını gerçek bir hikayeyle ortaya koyuyor.

MİZANPAJ

BİRİNCİ

NAGİHAN ÜNLÜ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Objektifini Yüreğine Takan Çocuklar Çıktı
Akdeniz İletişim Gazetesi, Sayı:92, Sayfa: Vitrin (1),8,9

1.

Gerekçe: Sade ve temiz tasarım, haber ve görsel dengesi sağlanmış, haber çeşitliliği gözetilmiş.

İKİNCİ

SERTAÇ ÖZDEMİR
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
SOMA - Unutmayacağız / (K)Ömür Bitti
Gündem Gazetesi, Sayı:38, Sayfa:1,12,13

2.

Gerekçe: Toplumsal bir olay çarpıcı ve yalın bir şekilde kapağa taşınmış. Başlıkta yenilikçi bir anlayış görülüyor.

ÜÇÜNCÜ

BARIŞ CAN MUŞTU
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü
İtalik- Sayı:20 Dergi Kapağı Tasarımı
İtalik Dergisi, Sayı :20

3.

Gerekçe: Başlık kullanımına gerek bırakmayacak çarpıcılıkta bir çalışma. Sadece zeminde tek bir görsel ve logonun konuya uygun şekilde formatlanmasıyla cesur bir tasarım.

FOTOĞRAF

BİRİNCİ

OZAN ÖMER KADÜKER
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Hayat Dediğin
Eriha Dergisi, Sayı:6, Sayfa:162-163

1.

Gerekçe: Mükemmel içerik, kusursuz bir şekilde kompozisyonun içine oturtulmuş..

İKİNCİ

BURAK ÇALIŞKAN
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
İlan: Kiralık Dünya Mirası
Eriha Dergisi, Sayı:6, Sayfa:164-165

2.

Gerekçe: Haber fotoğrafçılığının iyi bir örneği.

ÜÇÜNCÜ

DERYA AÇAR
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Çocuk Çoban ve Oyuncak Bebeği
Kampüs Gazetesi, Sayı:71, Sayfa:12

3.

Gerekçe:Kurgu öğeleri varmış gibi görünse de, fotoğrafın genelinde, ‘duygu-doğallığı’ öne çıkıyor.

SPOR

BİRİNCİ

AHMET SOYDOĞAN
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Çim Hokeyi Sahaları Olmayan Gençler Şampiyon Oldu
Eriha Dergisi, Sayı:6, Sayfa:138-143

1.

Gerekçe: Spor salonunda idman yapan ve çim hokeyinde şampiyon olan gençlerin öyküsü çok iyi işleniyor ve fotoğraflarla mükemmel destekleniyor.

İKİNCİ

ÖRGÜN İMAMOĞLU
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
60 Kemoterapi 90 Dakikalık Aşk
Akdeniz İletişim Gazetesi, Sayı:92, Sayfa:15

2.

Gerekçe: Yeşil sahaları ve futbolu bir rehabilitasyon merkezine dönüştüren ve bu sayede kanseri yenen bir futbol adamının hikâyesi oldukça yalın bir o kadar da çarpıcı bir dille anlatılıyor.

ÜÇÜNCÜ

SELİN MADEN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Çadır Kentin Yırtık Ayakkabılı Şampiyonu
Atölye Dergisi, Sayı:4, Sayfa:174-177

3.

Gerekçe: 2011 Van depremi sonrası çadır kentte barınan bir genç atletin dünya şampiyonluğuna uzanan hikâyesi... Hem kişisel hem de toplumsal bir felaketten süzülen bir başarı hikâyesi ustalıkla anlatılıyor.

GÖRSEL

Eğitim amacı ile öğrencilerin o yıl içerisinde fakültelerinin stüdyolarında gerçekleştirilmiş yapıtlarına aşağıdaki dallarda ödül verilmiştir:

1) Televizyon Haberi
2) Belgesel
3) Kısa Film

Görsel dal seçiciler kurulu:
ASLI ÖYMEN(Başkan)
ARMAĞAN ÇAĞLAYAN
CENGİZ ERDİL
OZAN ONAT
SÜLEYMAN SARILAR
REYHAN YILDIZ

TELEVİZYON HABERİ

BİRİNCİ

İZEL BABAYİĞİT, GİZEM EŞSİZOĞLU, EMEL TELLİ
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
İstanbul'un Afrikalı Göçmenleri

Gerekçe: Türkiye, göç alan bir ülke... Özellikle İstanbul, Afrika’dan gelen umut yolcularıyla dolu... Çoğu kısa yoldan hayallerine kavuşmak istiyor. Dostluk kulübünde bir araya gelen Afrikalılar futbol ile şöhrete ulaşmak istiyorlar. Konu seçimi mükemmel. Röportajlar kısa ve net anlatımla işleniyor. Görüntü ve kurgu haberi başarılı kılıyor.

İKİNCİ

NAZLI ESİN GÜNDOĞAN, ÇAĞRI NACAKCI
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Memur Görünümlü Boyacı

Gerekçe: Başarılı bir portre çalışması. İşini severek yapan Bingöllü ayakkabı boyacısının öyküsü anlatılırken kurgu ve görüntü uyumu başarılı.

ÜÇÜNCÜ

NEŞE ERGÜN, ERTAN GENCE
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Avluda Yazlık Sinema

Gerekçe: Adana’da sinema tutkunu bir adamın bahçesinde yazlık sinema özlemini dile getirişinin öyküsü başarıyla anlatılıyor. Sunum, kurgu ve görüntü başarılı. Dili sade ve anlaşılır.

BELGESEL

BİRİNCİ

ERTAN GENCE, AHMET SARP İLHAN, ALPERHAN ÖZSAYIN, YAVUZ SELIM TAŞÇIOĞLU
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Varosha - Hayalet Şehrin Hikayesi

Gerekçe: Tarihsel dokümanlar ve arşiv görüntüleri başarıyla kullanılıyor. Yorumlayan değil bilgi veren bir anlatım dili kurulmuş.

İKİNCİ

ŞEREF PEHLİVAN
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya İletişim Bölümü
Ben Alemin Biberini Yemem

Gerekçe: Odaklandığı, dünyanın ve ülkemizin gündemindeki meseleyi etkileyici bir anlatım ve sağlam bir kurguyla aktarıyor. Bu konuda farkındalık - duyarlılık uyandırma çabası övgüye değer.

ÜÇÜNCÜ

MUHAMMET BEYAZDAĞ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Çirok / Hikaye

Gerekçe: Toplumsal bir meseleyi ele alırken oluşturduğu dramatik kompozisyon ile ulaştığı estetik ve teknik düzey.

KISA FİLM

BİRİNCİ

ASAN DJANTALİEV
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Asansör

Gerekçe: Senaryosu basit ve etkileyici. Hikâye anlatımı ve oyuncu yönetimi başarılı.

İKİNCİ

OZAN GÖNEN, HARUN KURUM
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
NURİ ÜNER, CAN SAVAŞ
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Losing Colors / Kaybolan Renkler

Gerekçe: Kısa, sade ama çarpıcı hikayesini başarılı bir animasyon tekniğiyle birleştiriyor.

ÜÇÜNCÜ

MURAT KANDEMİR, ONUR OTACI, ERHAN ÖZELSANCAK
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Göz / The Eye

Gerekçe: Hikâyesi etkileyici, sinematografisi başarılı.

İŞİTSEL

Eğitim amacı ile öğrencilerin o yıl içerisinde fakültelerinin stüdyolarında gerçekleştirilmiş yapıtlarına aşağıdaki dallarda ödül verilmiştir:

1) Haber Programı
2) Müzik Programı
3) Şov Programı

İşitsel dal seçiciler kurulu:
SEZGİN ONAT (Başkan)
SEMA ERYİĞİT EMEK
ŞAFAK KARAMAN
FEHMİ ESEN KAYAR

HABER PROGRAMI

BİRİNCİ

TOLGA EKENEL
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Futbolun Ataları

Gerekçe: Konu seçimi ilginç ve işlenmemiş bir konu, konunun anlatım tarzı ilgi çekici.

İKİNCİ

ARDA BAYKAL, MUSTAFA SADIK ERKEK, OKAN PINARBAŞI
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Engelsiz Radyo

Gerekçe: Sosyal sorumluluk projesi olabilecek bir konu devamlılığı olabilecek bir kapasitede işlenmiş. İçerik için kapsamlı araştırmalar yapılmış.

ÜÇÜNCÜ

GAMZE DOĞAN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
GAMZE GÜL TATLI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Kömür Karası

Gerekçe: Güncel bir konu seçilmiş. Programcının konuya hakim olduğu görülüyor.

MÜZİK PROGRAMI

BİRİNCİ

ERDEM KINALI, FATIH KORKMAZ, OSMAN CEVDET ÖZDER, İBRAHIM TAHA YEL
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Müziğin Paşası

Gerekçe: Sadece bir biyografi olarak kalmayıp konu başka bir boyutta işlenmiş. Konu hakkında yapılan araştırmalar, sıradan değil ilgi çekici.

İKİNCİ

AHMET BALAT
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü
Triphop

Gerekçe: Diksiyon ve teknik açıdan mükemmel olmamasına rağmen sunucunun konuya hakimiyeti seçimde en büyük etken.

ÜÇÜNCÜ

BURAK KORKMAZ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Kalemin Ruhu

Gerekçe: Konunun işlenişinde başarılı bir performans sunuluyor.

ŞOV PROGRAMI

BİRİNCİ

OKTAY ŞENOL
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Şen –Ol Şov

Gerekçe: Samimiyeti, rahatlığı ile dinleyiciyi çabuk kavrıyor. Dinamik bir yapıya sahip.

İKİNCİ

Ödüle değer çalışma bulunamadı

ÜÇÜNCÜ

Ödüle değer çalışma bulunamadı

REKLAM

Özgün, yaratıcı, strateji, başlık ve metnin uyumlu olduğu bir reklam çalışmalarına aşağıdaki dallarda ödül verilmiştir:

1) Reklam Filmi Senaryosu
2) Basın Reklamı (Gazete, Dergi)
3) İnternet Reklamı
4) Açık Hava Reklamı
5) Reklam Kampanyası Büyük Ödülü

Reklam dalı ön jüri:
KAĞAN KÜÇÜK
GÜRÜL ÖĞÜT
TEOMAN TUĞSUZ

Reklam dalı seçiciler kurulu:
HALUK SİCİMOĞLU (Başkan)
AYŞE SÖZERİ CEMAL
VİKİ HABİF
FARUK KAPTAN
JEFFİ MEDİNA
AYŞEGÜL MOLU
ZEYNEP TANDOĞAN

REKLAM FİLMİ SENARYOSU

BİRİNCİ

ASLI KÜRKLÜ
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Büyüyünce Çocuk Olacağım

1

Gerekçe: Global ve güncel bir soruna şaşırtıcı bir senaryo ile ilgi çekiyor.

İKİNCİ

UMUR AYAZ
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Avea Mobil Öğrenci

2

Gerekçe: Toplumda sevilen bir karakterin ve hikâyenin ürünle doğru bir şekilde entegrasyonu sağlanıyor.

ÜÇÜNCÜ

DERYA AFACAN
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Dokunmak

3

Gerekçe: Güncel bir gerçeği çarpıcı bir şekilde dile getirmiş..

BASIN REKLAMI

BİRİNCİ

Ödüle değer çalışma bulunamadı

İKİNCİ

EZGİ ETÇİ, BUĞRA KOÇYİĞİT
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Trivial Pursuit Extreme

2

Gerekçe: Marka kişiliğine ve ürün özelliğine uygun yaratıcı bir çözüm sunuyor.

ÜÇÜNCÜ

KAAN ARSLAN, ONUR POSTACI
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü
Dinle 1-2-3-4

3

Gerekçe: Güncel bir soruna esprili bir dille yaklaşarak hedef kitlenin ilgisini çekebiliyor..

İNTERNET REKLAMI

BİRİNCİ

ABDOULAYE GNING
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü
Alo 183

1

Gerekçe: Harekete geçirici net bir uygulamayla tüketici bilinçlendiriliyor.

İKİNCİ

ONUR AKDOĞAN, NUR BAYRAKÇI
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Ülker Çizi

2

Gerekçe: Tüketici’nin mesajı almaya en açık olduğu anda ürünü insanların karşısına çıkartan bir uygulama gerçekleştirilmiş.

ÜÇÜNCÜ

GÖKHAN KESMEN, SEFA KOÇ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
AXA Sigorta

3

Gerekçe: Mesaj ve uygulama birbiriyle çok iyi örülebilmiş.

AÇIK HAVA REKLAMI

BİRİNCİ

ALİCAN KILIÇOĞLU
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü
Sıkışan Şehirler

1

Gerekçe: Klasik hava mecrasını zekice ve verimli şekilde kullanarak mesajı net bir biçimde veriyor.

İKİNCİ

ASLIHAN ÇILKADAROĞLU, TİMUÇİN KAZAN, İPEK KIZILCIKLI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Lösev Bağış Projesi “Benim Umudum Sen Ol”

2

Gerekçe: Açık hava mecrası kışkırtıcı ve interaktif şekilde kullanılabilmiş.

ÜÇÜNCÜ

KONURALP ARSLAN, KÜBRA DENİZ GÜNAYDIN, VOLKAN FIRAT TAHTACI
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
ÇARMAN ÇİFTER
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
Purell Tutamaç

3

Gerekçe: Ürüne olan ihtiyacı günlük hayatın içinden bir uygulamayla vurguluyor.

REKLAM KAMPANYASI BÜYÜK ÖDÜLÜ

Ödüle değer çalışma bulunamadı

İNTERNET YAYINCILIĞI

Öğrencileri, teknolojiye ve internet yayıncılığı konusuna özendirmek ve teşvik etmek amacıyla aşağıdaki dallarda ödül verilmiştir:

1) İnternet Sitesi
2) Blog
3) Sosyal Medya Projesi
4) İnternet Medya Sitesi

İnternet Yayıncılığı dalı seçiciler kurulu:
ERHAN ACAR(Başkan)
EBRU EKMEKÇİ
BİRCAN ÖZBAŞ
KAMİL ÖZÖRNEK

İNTERNET SİTESİ

BİRİNCİ

AYŞE ÇENGEL
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
CEM ILGAZLI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
www.sokaginritmi.com

1

Gerekçe: Tasarım ve görselleri ile iyi bir uygulama. Yenilikçi bir çalışma.

İKİNCİ

TURGUT YILMAZ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.topuklukramponlar.net

2

Gerekçe: Orijinal bir konu, zengin içeriğe sahip.

ÜÇÜNCÜ

SEDA ÖZKİŞİ
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.salladimtuttu.com

3

Gerekçe: Orijinal fikir. Eğitici ve bilgilendirici bir çalışma.

BLOG

BİRİNCİ

EMİR DOĞAN
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
www.emirdoan.com

1

Gerekçe: Emek harcanmış, istikrarlı, güncelliği ile öne çıkan bir site.

İKİNCİ

FATMA ADMIŞ, OĞUZ BAYHAN
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.ucuzduzen.com

2

Gerekçe: Tasarım ve uygulaması ile öne çıkan bir site.

ÜÇÜNCÜ

ERCAN CIVAK
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
www.birgezibinrenk.com

3

Gerekçe: Renkli, orijinal, zengin bir içeriğe sahip. Röportajlar ile bireysel bir emeğin sonucu.

SOSYAL MEDYA PROJESİ

BİRİNCİ

MERT ERCAN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
www.banaoylebakma.com

1

Gerekçe: Orijinal bir içeriğe sahip. Profesyonel tasarım ve uyarlama.

İKİNCİ

CEM ILGAZLI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü
PELİN ÖZKAYA
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.hepbirumutvar.com

2

Gerekçe: Konusuyla, sosyal sorumluluk teması ile değerli bir çalışma.

ÜÇÜNCÜ

TAYLAN AHEN, AYŞE ÇENGEL
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.kaderdegil.com

3

Gerekçe: Güncel konusu ve görsel zenginliği ile başarılı bir çalışma.

İNTERNET MEDYA SİTESİ

BİRİNCİ

ENES SAMED BUDAK, EMRE GÜNDOĞDU, SELİN MADEN, ABDULLAH ÖZKAN
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
www.akilhaberajansi.com

1

Gerekçe: Profesyonel yaklaşımı, tasarımı, güncelliği ve orijinal içeriği ile sadece kendi kategorisinde değil, bu senenin katılımcıları arasında en başarılı ekip çalışması.

İKİNCİ

FATMA ADMIŞ, OĞUZ BAYHAN
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.nasilcekildi.com

2

Gerekçe: Tasarımı ve içeriğiyle başarılı bir foto-haber sitesi.

ÜÇÜNCÜ

SEMA ÇELİKKAYA, BAHAR GENÇOĞLU, SELİN TÜRKUŞAĞI
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakla İişkiler ve Tanıtım Bölümü
www.cocuklarindunyasi.org

3

Gerekçe: Hem içeriği hem de uygulaması orijinal.

HALKLA İLİŞKİLER

Halkla ilişkiler dalında aşağıdaki kategorilerde ödül verilmiştir:

1) Kurumsal İletişim Projesi
2) Ürün / Hizmet Tanıtım Projesi
3) Sosyal Sorumluluk Projesi

Halkla ilişkiler dalı seçiciler kurulu:
CEYDA AYDEDE (Başkan)
İLKAY YILDIRIM AKALIN
FATOŞ KARAHASAN
GONCA KARAKAŞ
MERAL SAÇKAN
FÜGEN TOKSÜ

Gerekçe: Jüri üyeleri gönderilen çalışmaları değerlendirme sırasında araştırma - analiz adımında gerçekçi bir çalışma yapılması, ölçümleme adımına önem verilmesi ve sunumların görsel açıdan da başarılı olmasını özellikle göz önüne almışlardır.

KURUMSAL İLETİŞİM PROJESİ

BİRİNCİ

ÖZGE DİNÇ, AYŞE KEYİK, GÜLFEM KURT, MÜGE ÜÇTOP
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Gülümse Hayata MS Derneği

1

Gerekçe: MS hastalığının topluma anlatılması, hasta ve hasta yakınlarının bilgilendirilmesini amaçlayan proje bütünsel yaklaşımıyla farkındalık yaratmayı başarıyor.

İKİNCİ

EZGİ AKIN, DUYGU İDİL KALYONCU, HÜLYA KIRILMAZ, ZELİHA ÖZYURT
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Yarınlar Akademisi

2

Gerekçe: “Her Çocuk Bir Başarı Hikâyesidir” geleceğe yönelik umut veren bir çalışma örneği. Proje kapsamında kurulan ‘Yarınlar Akademisi’ sayesinde çocukların çeşitli alandaki sanatsal yeteneklerini küçük yaşlarda anlamak mümkün olabilecek. Böylece, çocuklar yeteneklerini geliştirme imkanı bulacaklar.

ÜÇÜNCÜ

TUĞÇE AYDIN, EMİNE BAYRAK, NİMET CANSU KESĞİN
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Çocuk İstismarı ve İhmalini Önleme Derneği

3

Gerekçe: İyi düşünülmüş bir proje. Bir halkla ilişkiler projesini başarıya ulaştırmak için gerekli olan araştırma, uygulama, değerlendirme ve ölçme aşamalarını etkin ve verimli bir şekilde yürütmeyi başarıyor.

ÜRÜN / HİZMET TANITIM PROJESİ

BİRİNCİ

TİMUÇİN KAZAN, İPEK KIZILCIKLI, GÜLFEM KURT
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Rocco Şeker

1

Gerekçe: Durum analizi çok boyutlu yapılarak, araştırmaların derinliği ve hedef kitleye yönelik yaratıcı strateji ve taktiklerin kullanılması özelikle göz önüne alındı.

İKİNCİ

UMUT KOLAYLI
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Hacı Şakir

2

Gerekçe: Pazarlama probleminin iyi tarif edilmesi, pazar hakkındaki araştırma, strateji ve taktik uyumu özellikle göz önüne alındı.

ÜÇÜNCÜ

SEMA ARIKAN, MENSURE BAHAR AYDOĞMUŞ, MUSTAFA GÖRMEZ, SALİH ÖZTÜRK
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Sarev Eskişehir Koleksiyonu

3 1

Gerekçe: Sadık bir tüketici kitlesi yaratılması, markanın değerlerine yapılan atıf ve yaratıcı taktikler özellikle göz önüne alındı.

ÜÇÜNCÜ

SERKAN KIRIKÇI, İBRAHIM KİÇİR, AYTAÇ ÖKSÜZ, NECATİ TOPAY
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü
Yaşamın Lezzetli Hali

3 2

Gerekçe: Pazar analizi ve tüketici ihtiyaçlarının tarifi, hedef kitleye yönelik strateji ve taktik bütünlüğü özellikle göz önüne alındı.

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

BİRİNCİ

FATİH AKSOY, HAVVA DOĞAÇ,TOLGA KAHRIMAN, ONUR TOS
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Atık Yağ Bilinçlendirme Kampanyası

1

Gerekçe : Tehlikeli boyutlara ulaşmış olan bir çevre sorununa çok yönlü bakarak, geniş bir hedef kitlesine ulaşabilecek ve toplumu bilinçlendirecek bir çalışma. Portallar, merkezler, lobi faaliyetleri, zeplin oluşturma, broşürlerin farklılığı ile desteklenecek olan proje yapılanlardan farklı olarak her türlü kesime ulaşmayı başaracak yönde.

İKİNCİ

ÖZGE DİNÇ, PELİN ÖZKAYA, ÇAĞLA UYSAL, MÜGE ÜÇTOP
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Sanatla Büyüsün Çocuklar!

2

Gerekçe: Toplumun gelişmesinde en önemli faktörün çocuklar olduğunu ve çocukların gelişiminde sanatın çok önemli bir etken olduğunu vurgulayan proje, gerek amaç gerek yapılacak etkinlikler açısından (ambians uygulaması senaryosu, açık hava sanat müzesi gibi) farklılığını göstermektedir. Çocukların hayal gücüne ve yaratıcılık yönüne önem veren proje, hem kısa hem de uzun vadede sanatın çocuk gelişimine olan katkısını vurgulayarak toplumu bilinçlendirme özelliği açısından başarılı.

ÜÇÜNCÜ

SEMRA BAŞAK AKBABA, MELTEM ORUZ, EMRE UÇAR, CEREN YÜMLÜ
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Şehir Bahçeciliği ve Şehirde Ekolojik Yaşam Bilinçlendirme

3

Gerekçe: Tarım alanlarının giderek azaldığı ve GDO’lu ürün tüketiminin hızla arttığı günümüzde ‘slow food’ ve organik gıda tüketimine dikkat çekmektedir. Proje, ‘3 oda, 1 sera yaşam’ sloganıyla tarımın yalnızca kırsal kesime özgü olmadığını, organik tarımın büyük şehirlerde yaşayan insanlar için sağlıklı yaşama teşvik edici bir hayat tarzı olacağını vurgularken, aynı zamanda da çevre kirliliğine maruz kalmış olan kentsel alanların topluma fayda sağlayacak şekilde tekrar hayata kazandırılmasını amaçlaması açısından başarılı.

 

© Copyright 2016 Aydın Doğan Vakfı